top of page
Cerca
  • Immagine del redattoreEl Pincha Uvas

El camí dels Déus

Tot va començar el març del 2018, quan a la meva llista d'idees, al punt 2, vaig escriure: 'Fer el Camí dels Déus'. I tot va tornar a començar a finals de desembre, quan el Nicolò em va dir: "M'han donat una setmana més de vacances. Crec que faré el Camí dels Déus: I jo: "Escolta Nico, jo també vinc!".

El 3 de gener sortim de Bolonya. Nicolò, el jove de 26 anys. I jo, el vell de 43 anys. Una estranya parella per emprendre junts una aventura hivernal, en tendes de campanya, per caminar els 130 km que separen Bolonya de Florència passant pels Apenins tosc-emilians. RECORDARÉ la bellesa de pujar a Sant Luca per iniciar el Camí.

RECORDARÉ l'acollida dels bolonyesos que en veure'ns amb les nostres motxilles ens han explicat les seves experiències al camí.

RECORDARÉ les tres primeres nits de la meva vida en una tenda de campanya, l'art de fer servir un sac de dormir i aprendre d'una persona jove però amb més experiència.

RECORDARÉ les llargues, profundes i intenses xerrades entre nosaltres. Hem caminat durant moltes hores. I totes aquestes hores, o gairebé totes, les he passat parlant de tot i més.

RECORDARÉ el meravellós, commovedor, fantàstic i màgic que vam trobar a la Muntanya Adone. Les esplèndides muntanyes al davant. La boira, a baix. El vent, a tot arreu. No hi ha paraules per descriure aquest lloc.

RECORDARÉ les llargues pujades plenes de fang, les relliscades i l'ajuda dels bastons.

RECORDARÉ les moltes hores que caminant amb el frontal i buscant senyals per no perdre'ns. Caminar de nit al mig del no-res és realment fascinant.

RECORDARÉ els meravellosos espaguetis amb salsa de tomàquet, mongetes, formatge grana i unes quantes nous que vam menjar la primera nit a la tenda.

RECORDARÉ el local del cementiri alemany de la Segona Guerra Mundial a la Muntanya Futa, on ens vam assecar i vam menjar després d'estar gairebé dues hores sota l'aigua.

RECORDARÉ quan ens vam perdre al bosc a la nit al mig de la boira i d'una gran tempesta i vam decidir seguir un riu fins a la vall per arribar a la fàbrica de l'aigua de Panna i preguntar quin era el lloc més proper per poder dormir.

RECORDARÉ quan l'Ennio va venir a recollir-nos a 3 km del seu B&B perquè es va adonar que teníem fred i estàvem xops. I recordaré com era d'inesperadament bonic aquell lloc.

RECORDARÉ que a Madonna dei Fornelli, mentre sopàvem, el propietari de l'hotel Poli ens va oferir muntar la nostra botiga al jardí. Al matí només amb 5 euros ens va donar l'esmorzar i ens va tractar com si fóssim hostes de l'hotel. Li vam saquejar el bufet.

RECORDARÉ amb ​​afecte la Susanna i el seu lloc encantat, on amb un gran somriure ens va fer menjar tortellini casolans, amb la seva ricotta i alfàbrega, i altres plats.

RECORDARÉ que a San Piero a Sieve ens van oferir una ampolla sencera de licor després de dinar perquè el propietari havia fet el viatge fa uns anys. Reconec que els primers passos de la tarda els vam fer una mica “torts”.

RECORDARÉ el lloc vam dormir la darrera nit i el paisatge al matí. La tenia estava gelada però amb prou feines ho vam notar. Estàvem bocabadats davant l'indescriptible meravella que teníem al davant.

RECORDARÉ la Vetta Croce, les pales eòliques, el fotògraf que buscava les àguiles, l'home de cabell arrissat de Torí que es va retirar amb un problema al genoll, o la senyora amb mal d'estómac que semblava posseïda.

PERÒ SOBRE TOT, recordaré com és de bonic conèixer llocs i persones.

He après que certes trobades amb el món i amb nosaltres mateixos només passen si estem en moviment.

Sé que si ens movem i obrim els ulls el món es torna molt bonic.

He tornat a veure com les persones són llocs increïbles. I que nosaltres també podem ser llocs increïbles per als altres.

I sobretot recordaré com a cada trobada hi ha el món sencer.

Encara que sigui entre un home de 43 anys i un noi de 26 que han viscut en total harmonia durant molts dies al mig del no-res.

Però en realitat han viscut al centre de tot.

Gràcies Nicolo.

Si el Camí dels Déus ha estat tan bonic, també és gràcies a tu.

Ha estat bonic gràcies a nosaltres.